Sådan genstarter du din terminal efter Corona lock-down
Så fik vi den plan for genåbningen af Danmark efter Corona-nedlukningen, som vi alle har set frem til.
Det betyder, at du, ligesom rigtigt mange andre, formegentlig snart skal genstarte din betalingsterminal, som har været slukket i flere uger.
For at gøre opstarten så let som mulig for dig, får du herunder en guide til, hvordan du starter terminalen op igen.
Sådan gør du
Hvis ikke du allerede har styr på det, skal du først finde ud af om det er en PSAM eller en Viking terminal, du har.
Har du en Viking terminal, står der ”Viking” på skærmen. Er det en PSAM terminal, kan du se det på to måder. Der står ”ASW 1780” på jeres kvitteringer og derudover kan du se det ved at kigge bagpå terminalen og se om der sidder et lille kort i terminalen, hvor der står “Nets” på.
Viking terminal:
• Du får en fejlkode på kvitteringen, hvorpå der står RESP 87
• Tryk på den gule knap og på punktum til skærmen bliver blå
• Lav en afstemning ved at klikke på ”Menu” og derefter på 6
PSAM terminal:
• Genstart terminalen ved at holde den gule knap og punktumknappen nede samtidigt indtil der kommer en blå skærm
• Lav en afstemning ved at trykke på ”Menu” efterfulgt af 1 og ”ok” to gange
• Gør som step 2 to gange i streg og så skulle terminalen virke igen
Har du brug for hjælp?
Hvis ikke du kan få gang i din terminal, selvom du følger guiden, eller hvis du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe til Kundeservice på tlf. 70 505 404. Vi sidder klar ved telefonerne på alle hverdage mellem kl. 8.00 og 20.00.